Cože? Jaký Google?

Dobře, začněme hezky od začátku. Nejprve máme nějaké zařízení, které má přístup na internet. Jsou to počítače, notebooky, chytré telefony (neboli tzv. „smartphony“), tablety či chytré hodinky. Takže máme nějakou kouzelnou hračku, která je schopná se dostat na internet.

Internet je vlastně obrovská celosvětová síť, která existuje tak nějak ve vzduchu. Je to de facto nekonečně obrovská platforma, kde jsou uložená data. Tato data zobrazují prohlížeče (umožňují tedy data prohlížet). Daty se rozumí veškeré texty, recepty, články, obrázky, videa, hudba, emaily a tak dále. Skoro všechny dnešní technologie mají možnost se na tuto síť napojit a data z ní zobrazovat a čerpat.
prohlížeč google

K tomu potřebují ale určité oprávnění. Buď za internet platíte svému operátorovi, který Vám přístup na internet umožňuje nebo je možnost se připojit v restauracích, kavárnách a dalších veřejných prostorách na jejich síť. Za tuto síť platí majitelé daných objektů či ji ve veřejných prostorách financuje stát. Posléze ji dávají prostřednictvím wifi (bezdrátového přenosu) k dispozici zákazníkům a kolemjdoucím.

Ale internet je jenom hromada neucelených dat. Takže by normálně nebylo možné tam nějakým způsobem data třídit a pracovat s nimi www.e-cafm.cz/internet-bez-vyhledavacu-je-jako-reka-bez-vody. A proto vznikly tzv. vyhledávače. Jedním z nich je například Seznam nebo Google. Tyto vyhledávače Vám data třídí. Jednoduše do nich napíšete hledaný výraz a ony prohledají celý internet a ukážou Vám nejrelevantnější možnosti, co byste mohli chtít najít. Každý vyhledávač má umělou inteligenci, která sama filtruje internet a podle určitých vzorců myšlení pak určuje, které stránky a data Vám zobrazí a které ne.
zamyšlená tvář

Tedy každý vyhledávač Vám při zadání stejného hledání ukáže jiné stránky. Nebo je minimálně bude zobrazovat v jiném pořadí. Je to z toho důvodu, že mají svou unikátní inteligenci a vlastní vzorce, podle kterých při hledání postupují. Nejvíce oceňovanou umělou inteligencí je v současné době právě Google, který tedy vyobrazuje nejlepší výsledky Vašeho hledání.

Cože? Jaký Google?
2 (40%)1